2010. július 20., kedd

Rebarbaralikőr

Mára egy extra permetezés lett beütemezve a konyhakertben, ezért egy gyors szüreteléssel mentettem, amit lehetett! Így lett hirtelen kb. 1 kilónyi rebarbarám, aminek felhasználásához nem volt kész tervem, de egy kisebb kutakodás után - Nigella segítségét kérve - körvonalazódott a sorsa. Süteményt nem kívántunk, befőzni eperrel szeretem (aminek már lement a szezonja), így erre az italra esett a választásom. Az eredeti receptet (Nigella - Hogyan váljunk házi istennőkké) felturbóztam egy kis vaníliával, és a megadott mennyiségeket sem szó szerint követtem - meglátjuk, mi lesz belőle!

Hozzávalók:
kb. 1 kg rebarbara
kb. 30 dkg cukor
2 csomag bourbon vaníliás cukor
kb. 1 l vodka (pl. Kaiser vodka :) )
2 db 1 literes befőttesüveg
A rebarbarát megpucoltam, darabokra vágtam és az üvegekben elosztottam. Rászórtam a cukrot, és lefedve jól összeráztam, majd felöntöttem a vodkával (ehhez nem kell magas árfekvésű). Lezárva sötét, hűvös helyen, néha felrázva kell tárolni legalább 6 hétig - ha jól számolom, kb. a szülinapomra elkészül, lesz mivel koccintani! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése