2012. június 15., péntek

Citromtorta




Számomra nagyon megtisztelő jelenségre figyeltem fel: egyre több helyen jelenek meg a receptjeimmel, vagy a képeimmel, annak ellenére, hogy nem vagyok túl aktív a blogon. Legutóbb a femina.hu-n jelent meg egy képem a Tökéletes lecsó receptje cikkben, és a diéta.bizony.hu-ra is felkerült a ribizlis süteményem linkje. Ezúton is köszönöm a bizalmat, és tényleg nagy örömmel tölt el, hogy tetszenek a receptjeim! :)
Szóval elszégyelltem magam, hogy ilyen ritkán írok, pedig olyan finomakat sütünk-főzünk... Ezért arra gondoltam, hogy méltó ünneplés lenne ebbéli örömöm felett, ha megosztanám a kedvenc tortareceptemet!
Bár nagyon édesszájú vagyok, mégis ez a kicsit savanykás süti a kedvencem az összes közül. 
Nem túl édes, könnyű sütemény, tökéletes lezárása pl. egy mediterrán hangulatú ebédnek. Sőt, akik nincsenek oda az édességekért, azok is még egy szeletért kiáltanak! :)

Hozzávalók:
Tészta:
20 dkg liszt
6 dkg cukor
10 dkg vaj
fél citrom
1 vaníliarúd
1 tojássárgája
Töltelék:
2 és fél citrom
4 tojás
1 tojássárgája
20 dkg cukor
1,5 dl tejszín

A lisztet, a cukrot, a kockára vágott hideg vajat, a vaníliarúd kikapargatott belsejét, a tojássárgáját és a fél citrom lereszelt héját egy tálba tettem. Kézzel addig gyúrtam, amíg morzsás állagú lett, majd cipóvá formáztam. Folpackba csomagolva a hűtőben pihentettem egy órán keresztül.
Egy 27 cm átmérőjű tortaformát kivajaztam, ebbe egyengettem bele a tésztát (előtte ki lehet nyújtani, bár nekem sosem sikerül), villával megszurkáltam. 170 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem.
Közben a töltelékhez lereszeltem a citromok héját, a levüket kifacsartam. A tejszínt robotgéppel habbá vertem. A tojásokat, a tojássárgáját és a cukrot robotgéppel habosra kevertem, majd hozzáadtam a citromhéjat és a citromlevet, végül beleforgattam a tejszínhabot.
Az elősütött tésztára öntöttem a krémet, és 140 fokon kb. 50 percig sütöttem. A krémnek meg kell szilárdulnia, a teteje pedig picit barnásra pirul.
Tálalás előtt hagyni kell teljesen kihűlni.
Néha, amikor van türelmem hozzá, szórok a tetejére egy kanál porcukrot, és grill alatt, vagy cukrászfáklyával rápirítom, de enélkül is finom - én általában ezt már nem bírom kivárni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése