2012. június 25., hétfő

Sajttorta fehércsokival és ribizlivel (sütés nélkül)




A Good Food magazin júniusi számának címlapja ihlette ezt a tortát, de egy kicsit variáltam rajta. Most érett be a ribizli, ezért az került a tetejére. Szerintem a ribizli savanykásságának nagyon jót tesz a fehércsoki édes krémessége! És mivel a hétvégén még nagyon meleg volt, jól jött, hogy nem kellett a sütőt befűteni a süti miatt! :)

Hozzávalók:
15 dkg magas rosttartalmú gabonás keksz
8 dkg vaj
15 dkg krémsajt (Philadelphia)
1 csomag bourbon vaníliás cukor
4 dl tejszín
20 dkg fehércsoki
25 dkg piros ribizli
10 dkg porcukor
fél citrom reszelt héja

A kekszet robotgépben megforgattam, majd hozzáadtam a puha vajat, és az egészet morzsássá dolgoztam. Elegyengettem egy 20 cm-es kapcsos tortaforma aljában, a széleit kicsit felnyomkodtam az oldalára. Betettem a hűtőbe.
A csokit gőz fölött megolvasztottam. A hideg tejszínből lágy habot vertem. A krémsajtot elkevertem a vaníliás cukorral, hozzákevertem a csokit, végül beleforgattam a tejszínhabot. A krémet a kekszmorzsa tetejére simítottam, és visszatettem a hűtőbe néhány órára (legalább 3-4 órára szüksége van).
A ribizlit a porcukorral és a reszelt citromhéjjal addig főztem, amíg a ribizli megpuhult, ekkor a szemeket egy szűrőkanállal kiszedtem. A levét kb. 10 perc alatt besűrítettem úgy a harmadára, majd hozzákevertem a gyümölcshöz, és kihűtöttem.
Tálalásnál kiszedtem a tortát a formából, és a tetejére simítottam a ribizlit.



1 megjegyzés: