2011. augusztus 19., péntek

Banános, fehércsokis muffin




Babanézőbe érkező vendégeknek készítettem ezt a sütit és még egy csokis változatot is, nagy sikerük volt. Hamar elkészül, előre is lehet vele dolgozni, és közben mégis mutatós, nagyon finom a végeredmény - szóval igazi telitalálat egy kisbabás anyukának. Egyszerűbb verzióját (tejcsokikockákkal a tésztában, krém nélkül) rendszeresen készítem egyébként reggelire.

Hozzávalók 12 darabhoz:
10 dkg vaj
15 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
2 kiskanál sütőpor
1 kiskanál szódabikarbóna
1 kiskanál fahéj
csipet só
2 kisebb banán
1 tojás
2,5 dl tej
15 dkg cukor
3 dl tejszín
10 dkg fehér csoki
1 zacskó habfixáló

Előző este a tejszínben felolvasztottam az apróra tördelt csokit, amikor kihűlt, a hűtőbe tettem.
A vajat folyósra melegítettem, a banánt pépesre törtem egy villával. A liszteket, a sütőport, a szódabikarbónát, a fahéjat és a sót összekevertem egy tálban. Egy másikban a tojást, a tejet, a cukrot és a vajat egy habverővel simára kevertem. A száraz és a nedves anyagokat összekevertem, majd hozzáforgattam a banánt is. Papírkapszlival bélelt muffintepsiben elosztottam, és 175 fokra melegített sütőben kb. 25 percig sütöttem.
Amikor kihűltek a muffinok, keresztben levágtam a kalapjukat. A csokis tejszínhez szórtam a habfixálót, robotgéppel habbá vertem. Ezt a krémet elosztottam a muffinokon (akinek van kedve bíbelődni, lehet habzsákból nyomni, úgy szebb), és ráhelyeztem a kalapjukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése