2011. július 20., szerda

Egres habsapkával




Még tavaly láttam egy sorozatot a tv-ben Valentine Warnerrel, a címe Zamatos nyár volt. Ő készítette el ezt a finom desszertet. Nagyon megkívántam, de akkor már nem volt az egresnek szezonja, így azóta csak álmodoztam róla. Szerinte az egres a brit nyarak meghatározó íze, szerintem a magyar nyaraké is! Gyermekkoromban minden nyáron a rokonoknál a bokorról csipkedve lakmároztam belőle, aztán évekig nem jött szembe velem ez a savanykás gyümölcs. Történt aztán, hogy Irma néniéknél beérett az egres, és kaptam belőle. Irma néniék egy kedves öreg házaspár, akik tőlünk nem messze termelnek mindenféle földi jót a hétvégi kertjükben. Így végre elkészíthettem ezt a finomságot - hétvégén ettük a bográcsban készült gulyás után.   

Hozzávalók:
30 dkg egres  
5 dkg vaj  
15 dkg cukor  
2 tojás  
1 tk vaníliaaroma   

Az egreseket megtisztítottam, ollóval levágtam a bolyhos végüket és a szárukat. Egy edényben vajjal és kb. 5 dkg cukorral 6-8 percig pároltam. Levettem a tűzről, 5 percig állni hagytam, majd belekevertem 2 tojás sárgáját. A tojásfehérjéből kemény habot vertem, majd fokozatosan hozzáadtam 10 dkg cukrot és a vaníliaaromát – kemény, csillogó tojáshabot kaptam. Az egrest 3 kis tálkába öntöttem, rákanalaztam a habot, több kis csúcsot húztam a kanállal a tetejére. 180 fokos, előmelegített sütőben 15 percig sütöttem.

1 megjegyzés: