2011. július 22., péntek

Morzsás-ribizlis süti



Ezt még a múlt héten csináltam a saját termésű ribizliből, mert összejött úgy jó fél kiló a bokrokról! Van öt bokrunk a kertben, és minden évben megbízhatóan terem rajta a gyümölcs. Emlékszem, mikor Tami kutyám még kölyök volt, imádta lelegelni a bokorról, közelharcot kellett vívnunk, ha én is csipegetni akartam belőle (most már szerencsére hidegen hagyja)! :) Egy dolgot sajnálok csak, hogy nincs feketeribizlink, mert azt talán még a pirosnál is jobban szeretem... Nagyon finom lett, jó dús és tömény, de pont ilyenre vágytam!

Hozzávalók:
50 dkg ribizli
27,5 dkg hámozott mandula (vagy szeletelt mandula)
32,5 dkg liszt
1 ek sütőpor
5 tojás
28,5 dkg vaj
28 dkg cukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
csipet só
2 tábla fehércsoki
porcukor

Elektromos habverővel a tojásokat 18 dkg cukorral fehéredésig kevertem, hozzáadtam a puha vajat és továbbkevertem. 20 dkg mandulát finomra őröltem, összekevertem 20 dkg liszttel és a sütőporral. Kisebb adagokban a tojásos masszához dolgoztam. Egy nagyobb sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a tésztát. Egyenletesen elosztva rászórtam a ribizliszemeket, és a kisebb kockákra vágott csokit. A morzsához 12,5 dkg hideg vajat, 10 dkg cukrot, a vaníliás cukrot, egy csipet sót és 12,5 dkg lisztet robotgépben összekevertem, míg morzsás állagú lett, fakanállal hozzákevertem a szeletelt mandulát, majd rámorzsoltam a csokis ribizlire. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40-50 percig sütöttem.
Miután kihűlt, felvágtam, és megszórtam kevés porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése