2011. július 25., hétfő

Töltött tök


A konyhakert rendületlenül ontja a tököket és cukkiniket, így tökfőzelék helyett megint egy töltött példány készült. Most húsosra vágytam, igazából pörköltesre, de helyette lett paradicsomos, mediterrán hangulatú. Így is jól csúszott!

Hozzávalók:
80 dkg-os sárga héjú tök
olívaolaj
1 kisebb vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
30 dkg darált pulyka
1 doboz 40 dkg-os darabolt paradicsomkonzerv
bors
provence-i fűszerkeverék
5-6 levél bazsalikom
15 dkg füstölt sajt (Anikó)

Egy serpenyőben kevés olívaolajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd hozzáreszeltem a fokhagymát. A darált húst ezen fehéredésig sütöttem, ráöntöttem a paradicsomot, ízesítettem sóval, borssal, provence-i fűszerkeverékkel, és lefedve addig főztem, amíg a leve elforrt. Közben a tököt meghámoztam, hosszában félbevágtam, a magjait és a belsejéből egy keveset kivájtam. Az aljából egy vékony darabot levágtam, hogy biztosabban álljon. A tököt egy tepsibe fektettem, megtöltöttem a húsos töltelékkel, megszórtam a reszelt sajttal, pici vizet öntöttem alá, és 190 fokra előmelegített sütőben fóliával lefedve sütöttem 20 percig, majd a fóliát levéve rápirítottam a sajtot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése