2011. július 28., csütörtök

Málnás pavlova




Az úgy kezdődött, hogy vettem egy fagyigépet, és nekiálltam a házi fagyigyártásnak - ha már nincs alkalmunk elindulni csak úgy, bármikor a nagy melegben fagyit nyalni. Persze ez még akkor volt, mikor 40 fokok voltak... És a jó fagyihoz tojássárgája kell, amiből az következik, hogy van egy csomó tojásfehérjém. Mi is készülhetne belőle, mint habcsók, és ha már habcsók, akkor habcsóktorta! Nagyon izgalmas ez a kívül ropogós, belül ragacsos torta, ami rózsavíztől illatos, ami pedig remekül passzol a málnához. A tejszínbe nem is kellene cukor, de szerintem ez a kis vaníliás íz igazán kellett az összhanghoz. Falnám bármikor! :)

Hozzávalók:
6 tojásfehérje
csipetnyi só
37,5 dkg porcukor
1 ek étkezési keményítő
1 ek fehérborecet
1 tk rózsavíz
4 dl tejszín
½ csomag bourbon vaníliás cukor
2 tálka málna

A szobahőmérsékletű tojásfehérjét lágy habbá vertem, és folyamatos keverés közben hozzáadtam egy csipet sót, valamint kanalanként a porcukrot (lassan, türelmesen, közben hagyva a gépet dolgozni), a végén pedig a keményítőt. Az ecetet és a rózsavizet fakanállal forgattam hozzá. Egy nagy tepsire sütőpapírt terítettem, semleges olajjal egy kicsit megkentem, és erre halmoztam a tojásfehérjét - kör alakot formázva, és olyan 6 cm magasan, az oldalát és a tetejét szépen elsimítgatva. A 150 fokra előmelegített sütőt ekkor visszavettem 110 fokosra és kb. 1 óra 25 perc alatt megsütöttem a tortát. A sütő ajtaját résnyire kinyitottam, és így hagytam teljesen kihűlni (akár egész éjszaka bent maradhat).
A tejszínből a vaníliás cukorral habot vertem, és a tortára halmoztam, majd megszórtam a málnával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése