2011. július 21., csütörtök

Sajtos töltött cukkini


Anyukámtól tanultam ezt a töltött cukkini receptet, régen gyakran ettünk ilyet. Azóta pedig én is minden évben elkészítem nosztalgiából, az első termésekből. Igen, nemrég indult nálunk a cukkini szezon, kezdenek szépen beérni a konyhakertben! Camping sajtot szoktam használni a töltelékhez a retró hangulat miatt! Nagyon könnyű, ezért vacsorára ajánlom, ez az adag 2 embernek elég, bár én ebédre ettem, és majdnem mind elfogyott – nah, szeretem a cukkinit! 

Hozzávalók:
2 db cukkini
8 dkg füstölt főtt sonka
10 dkg tejszínes krémsajt
1 ek tej
fél zöld paprika
1 közepes lilahagyma
4 dkg reszelt trappista sajt
fél csokor petrezselyem
fehérbors

A cukkinit hosszában kettévágtam, közepét kivájtam, a magos részét kidobtam, a többit felaprítottam. A hagymát, a paprikát és a sonkát kockákra vágtam. A krémsajtot a tejjel csomómentesre kevertem, hozzáraktam a hagymát, a paprikát, a sonkát, és sóval, fehérborssal, apróra vágott petrezselyemmel fűszereztem, majd a cukkini üregébe töltöttem. Egy lapos tálba 3 ek vizet öntöttem és belefektettem a cukkinit. Reszelt sajttal megszórtam, és alufóliával lefedve 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. Pár perc után levettem a fóliát, hogy a sajt szépen megpiruljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése